avatar Ten blog rowerowy prowadzi tlenek z miasteczka Grzechynia k/ Maków Podhalański. Mam przejechane 19304.49 kilometrów w tym 216.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 24.77 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy tlenek.bikestats.pl

Lipiec, 2013

Przysłop, Zawoja

Środa, 24 lipca 2013 · dodano: 24.07.2013 | Komentarze 2

Dzisiaj bardzo mało pracy, od obiadu juz całkiem wolne, ale jakoś chty wogóle na rower nie było. Na nic ochoty nie było. Taki dziwny, senny dzień.
Przed 17 zebrałem się i postanowiłem jechać do Zawoi na kebaba. Jednak inaczej niż zwykle. Przez Grzechynie, na Przysłop, i dopiero zjazd do Zawoi. Droga na Przysłop ciężka, w słońcu, długi podjazd, duszno, ale jakoś dałem rady. Kawałek przeprowadziłem rower, ze względu na nawierzchnie, a dokłądniej to jej brak. Pokręciłem się trochę po Zawoi, zjadłem pierwszego kebaba od pół roku chyba, i zjechałem do domu. W Makowie chcą ominąć pielgrzymkę do Częstochowy, przejechałem przez Dworzec PKP, i już wiem jak to jest na Paryż-Roubaix :)
Trochę fotek, bo chciałem przetestować telefon. Ostatnimi czasy strasznie mi zamulał, a po usunięciu zbędnych rzeczy śmiga aż miło :) klasyczna nokia, musi działać!

Kategoria 0-49

Wisła-mały rekordzik

Niedziela, 21 lipca 2013 · dodano: 21.07.2013 | Komentarze 13

Zacznę od tego, że ta trasa miała mieć miejsce wczoraj, ale tak wyszło, że była dopiero dzisiaj.
Budzik na 6 rano. wstać się nie chce, ale wolna niedziela to spać nie wypada cały dzień, więc jade!
O 6:20 wyruszyłem w droge. Najpierw Maków, Sucha, Stryszawa, było mega zimno, tylko 6*C a ja w krótkim rękawku. W Lachowicach zaczeło robić się już cieplej, przyjemniej. Podjazd przez LAchoiwce poszedł gładko, jak zwykle, bez zatrzymania, i dalej długi zjazd przez Przyborów do Jeleśni. Na zjeździe nie szalałem, bo wiedziałem co przedemną :(
Z Jeleśni do Żywca droga super, ciągle lekko w dół, poszło sprawnie. Przez Żywiec przejeżdzam zaraz po 8:00. ruch znikomy. Odbijam na Leśną, później Lipową, i kieruje się na rondo w Buczkowicach.
W Szczyrku uzupełniam płyny, zjadam 2 batoniki i ruszam w górę. Podjazd poszedł średnio. Czas wyjazdu od wyciagu na szczyt 22 min + 4 postoje po 0,5-1 min na picie i wzięcie oddechu. Udało się wyprzedzić jednego kolarza. Na szczycie pare kolarzy, dużo osób, wsumie to tłok, więc się zmywam. Zjazd do Wisły- bajka. Dalej przejeżdam obok skoczni, bez zatrzymania, bo w planach jest postój przy niej w drodze powrotnej. Zjeżdzam niżej, aż do ronda, skręcam w lewo i kieruję się na Istebną. 4km przed Kubalonką włączają się jakieś 300 metrów przedemną 2 osoby, które doganiam, i wspolnie z nimi (discovery team :)) szybkim tempem wjeżdzam na Kubalonke, po drodze mijając jednego bikera. Na Kubalonce jestem ok 11:10. odbijam zgodnie z planem na Zameczek Prezydenta( nie zrobił na mnie takiego wrażenia na żywo jak go większosć postrzega), zjeżdzam ostro w dół, robie jedną fotke, i zmywam się pod skocznie.
Pod skocznią przebywam, moze jakieś 8-10 min. i jade atakować Salmopol drugi raz dzisiaj :)
Ochłodziłem się w międzyczasie w rzece. Ten podjazd poszedł mi zdecydowanie najgorzej, wlaściwego podjazdu jest może 5,5 km, a robię to na 7-8 razy, bo ciepło strasznie dokucza, wkońcu jest ok 12:00 czyli najgorszy upał :/
Na Salmopolu ruch już mniejszy, znowu cykam fotki pamiątkowe, i odżywam na zjeździe. W Szczyrku szukam czegokoliwek do jedzenia, udaje się znaleźć zapiekanki na "rynku". Czekam na jedną zapiekanke chyba z 15 min, a potem podają mi coś tak małego.... ale przynajmniej była dobra :P. Konsumując zapiekane postanawiam że jade prosto na zapore w Tresnej, i poźniej już prosto do domu.
Pierwsza część planu się powiodła, przez Łodygowice i Zarzecze dojechałem na zapore, ludzi multum, wszędzie. Dzwonie do domu, powedzieć ze będe do 2h, jednak rodzice mówią mi że poszli do doliny Chochołowskiej, więc zmienam plany :)
Wzdłuż jeziora międzybrodzkiego na Zapore w Porąbce, Dalej Porąbka, Czaniec. Później już tylko Andrychów, gdzie liczyłem na jakąś zapiekanke, ale nie widziałem nic ciekawego:/.
Do Wadowic krajówką, szybko, między 30-40 km/h cały czas. W Wadowicach jakieś wydarzenie, masa ludzi, nie idzie przejechać. więc znowu się ulatniam. Na wyjeździe z Wadowic kupuje 3 banany, ktore konsumuję 100 metrów dalej i ruszam prosto do domu. Podjazd pod zapore trochę pomęczył (dupa zaczeła odczuwać twarde siodełko :P). Dalej już lepiej. W Suchej pokręciłem po lokalnych drogach, żeby nabić dodatkowe pare km, żeby stykło do rekordu i wróciłem przez Maków do domu.
CZas brutto: 11:18
Ogólnie było super, bardzo ciekawa trasa, dość dużo podjazdów. Pogoda bardzo dobra, może tylko za ciepło.
Wycieczke najbardziej odczuwa tyłek, a tak to nic pozatym mi nie jest :) Nogi nie bolą, ręce nie odpadają, kark tylko trochę się przypiekł :) Rekord lekko poprawiony, więc się ciesze :)

Parę fotek z dzisiejszej trasy:

Kategoria >200

Zubrzycka, Krowiarki, Przysłop

Wtorek, 16 lipca 2013 · dodano: 16.07.2013 | Komentarze 2

Taki wypad z cyklu nieplanowanych.
Wolne od 15:10, wczoraj pracowałem dłużej, dzisiaj od rana, więc jak tylko skończyłem to co miałem, szybko dałem znać Łukaszowi, że mam czas.
Już w kwietniu mieliśmy w planach tą trase, tzn on chciał ją przejechać po raz pierwszy, ja już któryś z kolei. Zbiórka 15:40 w Makowie i jazda. Maków-->białka-->juszczyn-->osielec-->bystra-->sidzina. na tym odcinku nuda, schodki zaczęły się dalej. Powolny przejazd przez przełęcz, miejscami Łukasz musiał podprowadzać :) ale przynajmniej było śmiesznie. SZybki zjazd do Zubrzycy, gdzie wykręciłem dość dobry Vmax. 76,6 km/h. Kolejny podjazd na Krowiarki, zjazd w chłodzie i tak na koniec namówiłem Łukasza na ostatni podjazd, Przysłop. mieliśmy jechać prosto przez Białke, ale dobrze że się skusiliśmy na podjazd. Poszedł dość gładko, dalej fajny zjazd, i juz tylko Stryszawa, Sucha, rozstanie z Łukaszem, i powrot do domu.
Dzień udany, wycieczka też, z bardzo dobrą pogodą do jazdy.
Jutro niestety przed 7:00 mają sąsiadce przywieźć węgiel, i zostałem "wynajęty" żeby wrzucić 3 tony "czarnego złota", przez okno które znajduje się na wysokości mojej głowy :D. (pierwszy raz w życiu pobawię się węglem :P) A dalsza częśc dnia to praca z deskami. może skończe przed 20 :D, więc nie pojeżdżę:/ Żyć nie umierać :)

Tyniec

Niedziela, 14 lipca 2013 · dodano: 14.07.2013 | Komentarze 2

Pomysł na trasę powstał tydzień temu, skoro Kuba, Dominik i Paweł uderzyli w Kraków, to czemu ja bym miał nie uderzyć :)
Chcąc uniknąć zgiełku miasta, którego nie lubię, wykreśliłem trase z domu, przez Zembrzyce, dalej przez Palcze do Kalwarii Zebrzydowskiej, Z Kalwarii droga krajową 953 do Skawiny, a ze Skawiny to już rzut beretem do Tyńca. Powrót tą samą drogą.
Start późno, bardzo późno, bo dopiero ok 13:40. Na 14 byłem umowiony w Zembrzycach z Łukaszem, i dalej już wspólne kręcenie. Trasa do Kalwarii zleciała szybko, dobrze nam znana. Później już zupełnie nowość. Spodziewałem się trasy praktycznie płaskiej, a tu niespodzianka, droga wiła się ciągle w górę i w dół, w niektórych miejscach z ostrymi zjazdami/podjazdami, ostrymi, ale niezbyt długimi. I tak w sumie po tych "hopkach" do Skawiny. Ze Skawiny już bardizej płasko do Tyńca. W Tyńcu podjechaliśmy pod klasztor Benedyktynów, co było celem wycieczki, spędziliśmy tam moze 5 min, i z racji tłumu ludzie wracaliśmy do domu, tą samą drogą. Dzisiaj bez niespodzianek, trasa dobra, z małych ruchem,, hopkami, ładnymi widokami, wszystko ok, tylko wiatr dzisiaj mocno przeszkadzał w jeździe. W domu o 19:15. Wypad udany, dużo rozmów, oby do nastepnego.

Zdjęcia, jak zwykle kiepskie :)

Kategoria 100-149

Bez celu :) i nieświadome 150 km

Niedziela, 7 lipca 2013 · dodano: 07.07.2013 | Komentarze 4

Może nie dokońca bez celu. Cel był, Przegibek, przynajmniej z jednej strony, ale już przed Suchą licznik po ponad 2 tygodniach sprawności odmówił posłuszeństwa i przestał działać. Skoro licznik nie działa, to zrezygnowałem z podjazdu, bo ani nie wiedziałbym czasu ile mi to zeszło, ani prędkości podjazdu, a akurat ten podjazd chciałem zmierzyć. Z suchej trasa bez komplikacji,Stryszawa, Kuków, Las, Kocoń dalej przez Ślemień i Gilowice na zapore w Tresnej. Praktycznie caly czas pod wiatr, ale nie jakiś mega silny więc szło ok. Nad zaporą multum ludzi, łódek, rowerków wodnych. Pełno zgiełku więc się zmywam byle dalej. Zapora w Porąbce i odcinek między zaporami podobnie,masa ludzi. Dalej nie wiedząc co z soba zrobić trasa tradycyjnie przez CZaniec, gdzie wkońcu zrobili fajny asfalt do Andrychowa. Jazda bez szału, ale nie tak źle. Z Andrychowa także jak zwykle powielam trase na Wieprz, jednak w międzyczasie postanawaim podskoczyć do Zatora. Lubię ten kawałek drogi, i dobrze mi się jechało. Z Zatora już kierunek dom, ale najpierw Wadowice, w których zrobiłem krótki postój, chciałem wyrwać Łukasza z Zembrzyc żeby jechał mi naprzeciw, a potem wspólnie pokręcimy, jednak nie chciał :/. Więc samotnie podjechałem na Zapore w Świnnej, i w obawie że mnie zleje przyśpieszyłem nieco aż do Tarnawy Dolnej. Na szczęscie sie rozjaśniło, więc odbiłem jeszcze na Śleszowice, Tarnawe Górną, Krzeszów (podjazd mi szedł dośc kiepsko) i zjechałem w Kukowie. Z Kukowa już świetne warunki, temp spadła, więcej chmur więc nie grzało. i wiatr w plecy, tak że Kukow, Stryszawa i Sucha mineły szybko. Z Suchej to już pare minut i byłem w domu.
Trasa powstawała w trakcie jazdy, ale nie żałuje. Fajnie mi się jechało. Start późno bo o 12, w domu o równej 18. czyli równiótkie 6 h brutto. Czas netto wpisany z przybliżeniem, ale raczej nie zawyżam średniej. Vmax też z przybliżeniem, ale myśle że wykonany.
Pełno było dzisiaj niedzielnych kierowców, pełno trąbień itp, ale nie będe opisywał, bo szkoda czasu, i szkoda do tego wracać. Wyjazd udany, zdjęć brak bo telefon mialem prawie rozładowany :/. I tak w nieświadomości zrobiłem dzisiaj 150 km, a mógłbym do tych 200 dokręcić, bo czułem się bardzo dobrze. Cały dystans tylko na porannym śniadaniu, i 2,5 litra napojów gazowanych.

Kategoria 150-199

Krowiarki, wokół Policy

Środa, 3 lipca 2013 · dodano: 03.07.2013 | Komentarze 4

Niespodziewanie dostałem wolne od 14, z tym że miałem wrócić na 18, ale zawsze to coś.
Planowałem jechać na zapore w Tresnej, ale wiatr i temp mnie zniechęcily, więc pojechałem najpierw w kierunku Jordanowa, ale w Osielcu odbiłem na Bystra żeby zobaczyć już prawie ukończony nowy dom kuzyna, a dalej to już poleciało. Sidzina, przełęcz Zubrzycka i beznadziejny zjazd do Zubrzycy. Zjazd jest super, tylko 3 razy kierowcy włączający się do ruchu wymusili na mnie pierwszeństwo, przez co 3 razy awaryjnie hamowałem, praktycznie do zera bo idiotą się śpieszy :/ Dalej już na Krowiarki, w towarzystwie miliona muszek, cała chmura tego była :) Szczyt przejechany bez zatrzymania, bo te muszki by mnie zjadły. Zjazd do Zawoi, a tam deszcz, poczekalem chwile na przystanku, trochę zelżał, pojechałem dalej, ale asfalt mokry, więc rower i całe ubranie brudne :/.
Trochę zdjęć, bo przez za wysoką temp. jechałem wolno, to fociłem, ale wyszły beznadziejnie :/. Oscypki chyba codziennie w sprzedaży :P

Dąb w Sidzinie, droga na przełęcz Zubrzycką, Szczyt przełęczy przy tablicy. Skansen Zubrzyca, początek podjazdu właściwego. Krowiarki, Widok z serpentyny na Babią

Krowiarki, bez mgły :)

Wtorek, 2 lipca 2013 · dodano: 02.07.2013 | Komentarze 7

Krowiarki, goralka, oscypek:)
Dzisiaj był świetny dzień na jazdę, odpowiednia temp, wiatr ucichł, dobra przejrzystość, a ja w pracy :/. Ok 16 juz mnie to zaczeło denerwować, i zrobiłem sobie wolne od 17, nadrobie jutro :)
Chciałem coś pokręcić, i tak jakoś naszło mnie na Krowiarki, znowu :).
Start 17:20. Jechało się dzisiaj wybitnie dobrze. Średnia w Zawoi centrum 29,6, pod wyciągiem już tylko 26,3 km/h. plan był na dzisiaj też taki, aby podjechać całość od domu na szczyt bez zatrzymania. Udawało się to aż do źródełka, gdzie uzupełniłem wode, bo nie chciałem się zatrzymywać na zjeździe. Dojeżdzam na szczyt, licznik pokazuje średnią 22,6, co jest bardzo zadowalające, patrząc na ilość przewyższenia.
Podczas podjazdu dodatkowo postanowiłem, że jeżeli będą oscypki, to sobie kupie, bo nie jadłem chyba z 2 lata. Dojeżdzam na szczyt o 18:41 a tu sprzedaje oscypki ta sama dziewczyna co była tam w niedziele, mówi straszną gwarą góralską. Kupiłem dwa po 3 zł (pamietam czasy gdy były po 1 zł :/), zapytałem czy ona tak codziennie tutaj stoi? "niee, tylko jak jest ładna pogoda". Jak w niedziele była ładna pogoda to ja jestem batmanem :D później zjazd pod wyciąg, gdzie konsumuję kupione oscypki i na luzie zjeżdzam w strone domu. Do Centrum na spokojnie, a potem znowu naszło mnie żeby trochę przyśpieszyć. Łączny czas 2:13, zadawalający, ale bywały lepsze i to na góralu. Gdybym nie odpuscił od szczytu do Centrum to może była by życiowka. W domu o 20. Dzień udany, dobrze się kręciło, świetna pogoda do jazdy, pomimo miliona muszek na Krowiarkach :)