avatar Ten blog rowerowy prowadzi tlenek z miasteczka Grzechynia k/ Maków Podhalański. Mam przejechane 19304.49 kilometrów w tym 216.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 24.77 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy tlenek.bikestats.pl

Maj, 2014

• Sprzęt Oxygen

Do domu na obiad + kurierka

Środa, 28 maja 2014 · dodano: 28.05.2014 | Komentarze 0

Nie udało się wczoraj wrócić do domu, więc skorzystalem z okazji wolnego do 19:00
Wstałem 6:40, 6:55 wyjechałem z mieszkania w storne domu. O tej porze jeszcze luźno w mieście, można w maire dobrze przejechać. Pogoda ładna, więc jedzie się dobrze. Do domu docieram w 2:58 brutto, czas z przebiciem przez krk, postojami, więc było dość szybko.
W domu pozbierałem to co chciałem zabarać ze sobą do krk, kilka rzeczy miałem do zrobienia.
O 13 po obiedzie wyjechałem w storne krk. 200 metów od domu wstapiłem do sklepu, po wode, w międzyczasie zaczeło mocno padać, więc wróciłem do domu. Poczekałem godzine i o 14 wyjechałem znowu.
Asfalty mokre więc chlapie syfem, ale i tak lepiej niż busem :D
A co do kurierki, to koleżanka jeszcze z l.o. prosiła, aby z jej rodzinnego domu z suchej odebrać od jej mamy przesyłke, i przywieźć jej do krk, bo sama nie ma czasu po to wracać. Przesyłka była teczką z dokumentami. Tak więc gdy zaczeło padać musiałem przeczekać na przystanku.
Do krk wjechałem cały zachlapany wodą i piaskiem, ale teczka w plecaku sucha :). Dostałem czekolade za transport, więc chyba jestem najtańszym środkiem transportu, hehe
troche statystyk: dzisiaj 145. a w ciagu ostatniego tygodnia 514 km, z czego się bardzo ciesze, bo nie spodziewałem się choćby w połowie takiego wyniku :). W planach miałem zrównać się z analogicznym okresem 2011, cel udało sie nieznacznei wyprzedzić :)
Systematyczność jazd w ciagu ostatniego tygodnia była jak na mnie idealna, mi się tak nie zdarza za często :/
Zdjęcia mam, ale kabalek się zapodział, może został w domu? później wrzuce

Kategoria 100-149

Krótka przejażdzka

Wtorek, 27 maja 2014 · dodano: 27.05.2014 | Komentarze 2

Jutro mam wolne do 19, myślałem dzisiaij po zajęciach, tj koło 15:30 wracać do domu, tak na noc, i jutro po obiedzie wracać do krk.
Już 50 metrów od mieszkania zaczeło kropić, ale jechałem dalej, wyjeżdzając z krk prawie przestało padać, ale chmury były paskudne przedemną. Przed Tyńcem, w okolicach skrzyżowania z krajową 7 zawróciłem do krk bo :
deszcz (średni, a to jednak jeszcze z 2,5-3 h do domu)
burza, grzmot za grzomotem, i to blisko
wiatr, porywy rzucały rowerem :D
brak jakiejkolwiek kurtki przy sobie
brak oświetlenia, przy takich warunkach przydała by się lampka z tyłu, bo ciemno się zrobiło.

No nic, nie tym razem, następnym :) wolałem wrocić niż zeby mnie coś rozjechało.  ale 30 wpadło :D

Kategoria 0-49

Kraków z sakwami

Niedziela, 25 maja 2014 · dodano: 25.05.2014 | Komentarze 0

Dylemat taki sam jak w piątek, z tym że dzisiaj to dopiero ok 15 wyjechałem. Dobrze się jechało, temp do życia, poszło gładko :) Teraz conajmniej tydzień bez rowera, a jak w weekend będzie padać, to następny rower dopiero za 3 tyg :/ oby było ładnie :)

Nie ma fotek, to wkleje link do filmiku.
Gość z mojej wioski, rocznik 90. Każdy ma swój pogląd na rower :)

Kategoria 50-99, sakwy

Na ćwiczenia do krk

Piątek, 23 maja 2014 · dodano: 23.05.2014 | Komentarze 2

W czwartek w nocy okazało się, że jednak w piatek o 13 mam ćwiczenia, na których muszę być :/
ok, no to do pracy pójde w sobotę, a w piatek pojade do tego krk. i tu pojawił sie dylemat, jechać rowerem czy busem? Przyznam że nie chciało mi się jechać rowerem, wiedząc co ma byc za oknem, powtórka z wczoraj, piekarnik :/ ale gdybym pojechał busem to bym napewno żałował że gnije w blaszanej puszce, zamiast pokręcic na rowerku :) wyboru nie żałuje
Start o 8:30, żeby na spokojnie zdążyć, od Zembrzyc temperatura 28 i wyżej, aż do 33. ale jechało się calkiem ok. Tym razem nie musiałem niczego zabierać, żadnych ubrań/jedzienia/laptopa, więc wziełem szose, strzał w dziesiątke, bo o wiele lepiej mi się jechało :)
Na mieszkaniu byłem po 3h i 5 minutach brutto, a netto 2:57. Szybki prysznic, i na uczelnie. Obecność mam, kolosa napisałem ( to było zaskoczenie :D ) wróciłem na mieszkanie, po rower, zadzwoniłem do Łukasza czy on jedzie dziisaj do domu, okazalo się że tak, i to o podobnej porze da rade. Zbiórka na rynku w krk i jazda do domu. 32 stopnie non stop do sułkowic, później zaczeło spadać, finalnie do 26.
Rozbijać na 2wpisy? nie rozbijac? niektórzy robią dłuższą przerwe na np zwiedzanie, niech jest tak jak jest :P Obijać się nie obijałem, dało popalić dzisiaj, w szczegolności słońce :)
Trochę wpadło km w te 2 dni, jutro praca, a w niedziele może z bagażami do krk, zobacze czy mi się będzie chciało :D

Zdjęć mało, nawet mi się robic fotek nie chciało :/

Upieczony Żywcem

Czwartek, 22 maja 2014 · dodano: 23.05.2014 | Komentarze 3

Przyjechałem w nocy do domu busem, okazało się że do obiadu nie mam co robić więc wybrałem się po 8 na rower.
Fajnie było wsiąść na rower po takiej długiej przerwie, głód rowerowy utrzymywał mnie w dalszym kręceniu, bo ta pogoda to zdecydowanie nie dla mnie. Niby tylko 27-28 stopni, ale bez chmurki, a na asfalcie odczuwalna jeszcze większa.
Pierwsze 10 km poszło super, średnia 33 :) okolicach granicy Porąbki z Czańcem średnia lekko ponad 30 i tu upał dał o sobie znać. Cały Czaniec powoli, Andrychów się korkuje więc odbiłem na Wiperz i do Wadowic. Z Wadowic to dopiero był piekarnik, licznik pokazywał 36-38 stopni. do pełni szczęścia potrzeba było tylko drogowców bawiacych się gorącym asfaltem podaczas podjazdu pod zapore :). Przypiekło mnie dzisiaj, ale żałować nie będe, udało się coś pokręcić, a ile wytopu :D

Kategoria 100-149

Salmopol, Wisła, Ustroń

Sobota, 10 maja 2014 · dodano: 10.05.2014 | Komentarze 6

Plan zrodził się wczoraj, Łukasz zaproponował trase, wprowadziłem troche modyfikacji i pojechalismy.
Start o 6. 6:02 zaczeło padać, i tak padało coraz to więcej do Koconia. W deszczu szło nam powoli, 1,5 h jazdy, oczywiście ja bez kurtki itp więc przelany, od 7:30 przesiedzieliśmy w Koconiu blisko godzine na przystanku, bo pogode zapowiadali słoneczną, i po niecałej godzinie pogoda się zrobiła, słońce, błękitne niebo. Wyschłem dopiero jak wyjeżdzałem z żywca w storne lipowej. Dalej Buczkowice, na rondzie przerwa, Łukasz przerwa, a ja podskoczyłem zaliczyć gmine Wilkowice, udało się, wróciłem, i dalej na Salmopol. Słońce już grzało, przejazd przez Salmopol, zjazd do Wisły, obadanie skoczni, i dalej kierunek Ustroń. Przed Ustroniem kebab na stacji benzynowej. Potem UStroń, kierunek na Brenną, Górki Wielkie, i starą drogą do bielska. W okolicach Grzodźca podjechaęłm kawałek w przeciwnym kierunku, aby wpadła jeszcze gmina Skoczow. Prosta do Bielska, przebicie przez nieznane miasto do strzału, bez problemu. Wiatr zaczął wkońcu pomagać, a nie przeszkadzać, więc jedzie się dobrze. Dalej przez Czaniec, Andrychów, na Wadowice, gdzie przerwa na rynku, pompuje koło bo miękie :/ Z Wadowic dało popalić do domu, nogi świeże, wszystko było by dobrze, ale od 2 dni mnie gardło boli, tak że ciężko było śline przełknąć, a do tego dawno nie siedziałem tak długo na tym wąskim siodełku, i cała trasa od Wadowic do domu na stojąco, czyli 30 km :D
Fajnie było, deszcz i przelane ubranie dokuczyło na początku, ale reszta wycieczki wynagrodziła to :)
200 w maju, i do tego 8 nowych gmin: wilkowice, ustroń, brenna, skoczów, jasienica, jaworze, bielsko biała, kozy czyli teraz amm ich 103.
Pierwsze 200 w tym roku, i 10 w życiu, niby nic, a cieszy :)
Zdjęcia z trasy i mapka

Kategoria >200

• Sprzęt Oxygen

Z krakowa do domu przez Oświęcim :)

Czwartek, 1 maja 2014 · dodano: 01.05.2014 | Komentarze 5

1.Trasa: Kraków-Wawel-Kryspinów-Liszki-Kaszów-Brodła-Alwernia-Babice-ZAMEK LIPOWIEC-Żarki-Libiąż-Oświęcim-Polanka wielka-Głębowice-Wieprz-Wadowice-Sucha-Maków-Grzechynia
2. Ostatnio nie było okazji nigdzie wyskoczyć, wkońcu coś trzeba było pokręcic. Długi weekend, a ja dopiero dzisiaj mogłem wracać z krakowa do domu. w nocy nakreśliłem trase no i pojechałem :)
3. Towarzystwo: Po nakreśleniu trasy dałem znać koledze z grupy, (on z  Chrzanowa, mówił kiedyś że coś tam kręci). że będe w jego okolicach i że możemy kawałek pokręcic razem. I tak kręciliśmy razem od Brodeł do Żarków. Miał jeszcze dojazd z domu i do domu, w sumie prawie 60 km mu wyszło, czyli jedna z jego dłuższych tras, ale radził sobie całkiem nieźle jak na początki rowerowania.
4.Droga: Nie licząc podjazdu pod zamek Lipowiec droga cały czas gładka, równa, idealna można by rzec, szkoda że szosówki nie miałem :D
5:Ruch: średni, od Oświęcimia do Wadowic bez aut praktyczine, ale reszta też spoko, widać brak tirów :)
6: Pogoda: W beskidach podobno ciagle niepewnie, dzwoniłem do domu, codziennie jakieś opady, ale prognoza optymistyczna więc JADE :D Było idealnie, słońce, ok 20-22 stopnie, troche mnie przypiekło. Ale upału nie było :)
7: Atrakcje: atrakcją było to że udało się wyciągnąć kolege z którym na codzień spotykam się na zajęciach na rower, było zabawnie. Główną atrakcją był Zamek Lipowiec, całkiem fajny :) I ta malownicza droga przez Polanke wielką też była ok.
8. Rower: wiadomo, łatwiej by było na szosie, niż na góralu z sakwami który ważył 26 kg + jeszcze 4 kg plecak z laptopem na plecach.
9: Wiatr: pogoda była świetna, ale wiatr do samego Libiąża nie pomagał, tylko dużo utrudniał. Potem już lepiej, za to górki większe :)
10: Zamek: Lubie takie, na uboczu, obronne a nie takie jak w Suchej. Podjazd pod zamek stromy, początek asfalt, potem asfalt w proszku, potem ziemia, i kamienie. ale całość bez problemu do podjechania, nawet na slickach i z sakwami
11:Tryb eco: W motoryzacji teraz modne określenie, ECO, też byłem Eco, spałiłem przez to 135 km 1,9 litra pepsi, 1,5 litra wody nałęczowianki, i 1 banana, to wszystko, śniadania rano nie jadłem, bo nie miałem ochoty. drugi zakupiony w Babicach banan powędrował do sakwy i zwiększał przyczepność podczas podjazdu pod Zamek i dalej do samego domu :)
12: Wrażenia: Było super, trasa udana, najtrudniejsza w tym roku trasa choć nie najdłuższa, ale dodatkowe kg pomagaly tylko w dół :) a przejechana bez większych problemów, sił było jeszcze na więcej, czasu już niestety nie, od 16 byłem  w pracy :/
13: Gminy:  I tu Gustav będzie dumny, chociaż troche :P 6 nowych do kolekcji: Liszki, Czernichów, Alwernia, Babice, Libiąż i Chełmek. Szału nie ma, ale do 100 dobije w tym roku, bo brakuje juz tylko 5 czy 6.
14: Ciekawostka:Wczoraj miałem 4h między zajęciami, nie chciało mi sie wracać po rower, więc poszedłem się przejśc. zrobiłem 23 km po mieście pieszo, na więcej nie było czasu bo trzeba było iść na wf. Taki spacer to moze trwać i trwać, prawie nie męczy :D